trešdiena, 2011. gada 9. februāris

Šosejas sabrukums

Tuvplānā- nedaudz brūnākā krāsā jaunās šosejas sākums. Tur tālāk- vecais labais asfaltiņš...
Vakar Latvijas Radio 1 dzirdēju ziņu, ka strauji brūkot kopā šosejas posms Grobiņā, ko vairākus gadus atpakaļ ar lielu pompozitāti, radot prātam neaptveramas neērtības, uzbūvēja. Atzīšos, jau toreiz par šo posmu biju vairāk nekā šokēts. Pirmkārt- tika uzbūvēta šaura ieliņa, nevis moderns šosejas posms. Otrkārt bez elementārām prasībām šosejai, kas iet cauri pilsētai- bez trotuāriem un pat tāda "navarota" kā veloceliņš. Par to, ka šī posma malās neuzlika tādas "ekstras" kā skaņu barjeras pie mājām, nemaz nerunāju, pie pieņemu, ka piecus gadus atpakaļ Latvijas ceļu būvētāji tādas nezināja. Treškārt- nezināmu iemeslu dēļ zem krustojuma uz Ventspili tika uztaisīts pazemes tunelis, kuru labākajā gadījumā izmanto tie, kas apmeklē tuvējos kapus. Bet tai pašā laikā nepilnu kilometru tālāk tieši pretīm kafejnīcai "Pietura" ir vecā labā gājēju pāreja... Visbeidzot tā trauksme, ka šis posms brūkot kopā tikai tagad, ir tīrie nieki. Posms sāka brukt jau daudz agrāk un tika lāpīts diezgan regulāri. Vēl vairāk- ir taču redzams, ka nevis tiek izdangātas bedres, bet pats segums dalās kā puzle. Nedotu ne pieci, ka pēc gaidāmajiem saliem un nākamiem atkušķiem visa transporta kustība būs jānovirza pa kādu apkārtceļu. Un tad vēl vietā atgādināt, ka vakar ziņās dzirdētās taisnošanās no "Aizputes ceļinieka" puses, ka pie vainas varot būt nekvalitatīvs bitumens asfaltā, ir smieklīgas. Vai tiešām pirms asfalta klāšanas nevienam neienāca prātā pārbaudīt produktu? Vai tad to asfaltu pirka no rokas kādā Viļņas tirgū?
Ak jā, lai man "Aizputes ceļinieks" piedod, bet mazliet jau par biežu viņu vārds pēdējo gadu laikā izskanējis kā slikta darba paraugs.

Nav komentāru: