otrdiena, 2012. gada 10. janvāris

Sīkumi, kas gandē ainavu

Lūk, atkal spilgts piemērs, kad ar zīmēm un citiem krāmiem kā elektrības kastes vai rokas resnuma kabeļiem gar sienām tiek kropļota potenciāli tūristiem saistoša vieta. Vēsturiskais pilsētas centrs, vecā apbūve, bruģis. Nemaz nav jēgas iedziļināties, kādēļ namu saimnieki tos pienācīgi nesakopj, bet še jautājums citādi jāskata: kādēļ ar ceļa zīmēm, kuru uzdevums ir atvieglot cilvēku dzīvāšanu, viss tiek sarežģīts? Pirmkārt- zīme, kas skaidro, ka beidzas vienvirziena ceļš, mana auguma cilvēkam ir diezgan bīstama. Un es nebūt neesmu garākais cilvēks Liepājā. Otrkārt- kādēļ katrai zīmei atkal zemē ierok to sasodīto cauruli? Nu kādēļ nevar izveidot korektu kronšteinu un korekti vienoties ar nama īpašniekiem, ka zīme tiek stiprināta pie mājas? Un visbeidzot, kamdēļ Vecliepājā vajag tos milzīgos zīmju penkokus? Būsim taču atklāti, lielākais ātrums ar kādu te var pabraukt ir knapi 10 km/h. Tātad, ja zīmes būtu mazākas, tās organiskāk iekļausies vidē un arī redzamas būs tik pat labi. man nav taisnība?

2 komentāri:

girtsons teica...

http://www.google.lv/url?sa=t&rct=j&q=ce%C4%BCa%20z%C4%ABmju%20izm%C4%93ri&source=web&cd=2&sqi=2&ved=0CCIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.lvm.lv%2Ffiles%2Ftext%2Ftehn.specif..doc&ei=mLYMT_LBOO_Y4QT019iOBg&usg=AFQjCNHwsTaWdlRpv7Ntqcr_4UbfFWBCCg&sig2=dB6Nvhokdgkhj6HJ53cL3A

Anonīms teica...

http://www.google.lv/url?sa=t&rct=j&q=ce%C4%BCa%20z%C4%ABmju%20izm%C4%93ri&source=web&cd=2&sqi=2&ved=0CCIQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.lvm.lv%2Ffiles%2Ftext%2Ftehn.specif..doc&ei=mLYMT_LBOO_Y4QT019iOBg&usg=AFQjCNHwsTaWdlRpv7Ntqcr_4UbfFWBCCg&sig2=dB6Nvhokdgkhj6HJ53cL3A