svētdiena, 2012. gada 8. janvāris

Liepājas galvenās sliedes

Dzelzceļš Liepājas pusē noteikti vairs nav galvenais transporta veids.
Agrāk Liepāja bija burtiski dzelzsceļa mezgls. Nu nekā. Liepāju ar ārpasauli savieno tikai viens sliežu ceļš, kas ved Rīgas virzienā. Blakus ceļš jau pazudis. Jau labu laiku demontētas sliedes uz Ventspili, jau sen Liepāju ar Vaiņodi nesavieno dzelzceļš. Vēl senāk Liepāju ar Aizputi un Rucavu nesavieno šaursliežu bānītis.
Tāpat burtiski nesen pazuda sliedes, kas savienoja Jaunliepāju ar Vecliepāju. Objektīvu iemeslu pēc, protams, bet tomēr skumji:  http://www.liepajnieks.lv/2009/11/dzelzscela-uz-vecliepaju-vairs-nav.html . Sekojoši, aizgājusi vēl viena laikmeta liecība, kuras vizualizācija bija šis Dzelzs tilts, kurš sen tāds vairs nav: http://www.liepajnieks.lv/2010/07/aizmirstais-tilts.html
Tematiski par šaursliežu lietām rakstīju te, pieminot tiltu pāri Bārtas upei: http://www.liepajnieks.lv/2008/03/aurslieu-dzelzscea-tilts-pr-brtas-upi.html savukārt vienīgā šaursliežu dzelzsceļa liecība Liepājā bija šī te: http://www.liepajnieks.lv/2010/09/vestures-liecibu-paliek-aizvien-mazak.html

Bet tā jau nav, ka dzlezsceļš Liepājā pazūd. Nē, tieši otrādi. Tas aug. Aug jaunās vietās: http://www.liepajnieks.lv/2009/09/jaunais-dzelzcels-uz-liepajas-ostu.html

Nav komentāru: