Joprojām īsti neizprotu, kādēļ Latvijā tik liels līdzekļu trūkums, bet par jūras robežu drošību gādā veselu divu militarizētu resoru flotes- Jūras spēki (aizsardzības ministrija) un robežsargu flote (iekšlietu ministrija), kas, cik noprotu, ir padota Ventspils pārvaldei zem nosaukuma Jūras operāciju koordinācijas centrs.
Ja par pirmajiem- Jūras spēkiem vairāk vai mazāk man viss ir skaidrs un te viss ir saprotami- ko šis dienests dara, kādēļ viņiem ir kuģi, kuteri, bruņojums utt. Informācija par Jūras spēkiem ir diezgan brīvi pieejama internetā. Iespējams, te pie vainas Latvijas armijas un aizsardzības ministrijas labais darbs ar sabiedrību, kamēr iekšlietu ministrija pārāk netiecas stāstīt par saviem kuģiem. Vienīgais, ko atradu, ir šis: http://www.rs.gov.lv/index.php?id=842&top=787.
Par robežsargu floti man nekas nav skaidrs. Cik esmu lasījis, šim dienestam ir trīs kuģi un ap 10 kuteru. Vismaz internetā par šīs struktūras būtību atrast daudzmaz sakarīgu informāciju ir neiespējami. Vēl vairāk- gandrīz gada garumā Tirdzniecības kanālmalā tieši pie TEC Jaunliepājas pusē stāv pietauvots robežsargu kuģis "Tiira" un tas nekādi neliecina, ka darbs kūsāt kūsā.
Bet lietas būtība nav tanī. Uzmanību gribēju pievērst tam, ka Tirdzniecības kanālā pietauvojies robežsargu flotes jaunākais kuģis "Rānda". Tas tapis Igaunijā 2007. gadā. Kuģa garums ir 23,6 metri, platums – 5,65 metri, iegrime – 1,3 metri. Tā maksimālais ātrums ir 22 mezgli.
Ja kāds robežsargu flotes lietās ir zinošāks, varbūt pakomentējiet un pastāstiet.
Nav komentāru:
Ierakstīt komentāru